fredag 8 februari 2013

Födelsedag och mobilrensning…

Idag fyller jag år! Och jag har blivit så firad här hemma. Fredagar är ju vår lediga dag och det var ganska lyxigt att inte ha bråttom iväg i morse! Barnen och Marcus kom in och sjöng för mig och jag fick fina presenter.

Marcus och jag ska gå på Magnus Ugglas krogshow på Hamburger Börs i april. Ser jag så mycket fram emot!!! Uggla min Uggla!

4-DSC_0012

Därefter åkte vi på 4-årskontroll med Ellen. Hon hade sett fram emot det länge och var så spänd. Hon gjorde syn- och hörselkontroll och lite annat. Skönt att allt var som det skulle. Efter det var det dags för barnen att åka till Kaatach lekland här i Tyresö och träffa Farmor och Eric som gav dem ett besök där i julklapp. De var där hela eftermiddagen och hade haft jättekul! Under tiden åkte jag till polisen och hämtade våra pass som blivit klara. Jag fick mig också ett träningspass på Friskis & Svettis. Jag sprang på löpbandet och idag pressade jag mig så hårt jag kunde och slog personbästa på 5 km: 27.17. Kändes riktigt bra!!!

Sen kom Marcus hem lite tidigare och lagade en härlig middag, nämligen stekt biff med ugnsrostade medelhavsgrönsaker.

Nu lägger han barnen och sen blir det nog lite mys framför tv:n. På söndag blir det mer firande då Josefin och jag ska ha kalas tillsammans här. Vi fyller dagarna efter varandra.

Jag rensade mobilen på lite bilder:

Mitt älsklingsprogram alla kategorier “Sveriges mästekock” har äntligen dragit igång igen. Och tacka vet jag Tv4play när man missat något avsnitt…

1-DSC_0002

Barnen leker. Något är förbjudet, oklart vad.

2-DSC_0003

Alfred var hemma från dagis pga smittorisken när Ellen var sjuk. Lite jobbigt med en sjuk och en jättepigg unge. Men med lego och lite mutor (läs: glass) hade vi det väldigt mysigt!

3-DSC_0011

Lite konstigt men sant! Nu har det kommit upp en bild på mig under texten “våra funktionärer” på Friskis Tyresö Ler

5-DSC_0016

I helgen blir det lite olika kalas och aktiviteter. En händelserik men nog väldigt rolig helg framför oss! Hoppas att ni får en skön helg och tack tack tack för alla fina grattishälsningar per telefon, sms, facebook och post!

Inga kommentarer: