söndag 17 februari 2013

Sen sist…

I torsdags fick jag med mig fem barn hem från dagis… Ellen hade två kompisar och Alfred en. Det var verkligen fullt ös här hemma. Alfred och Filippa höll sig mest där nere i rummet och dem märkte jag inte så mycket av, men i fortsättningen får det räcka med en kompis åt gången för Ellen. Det blev lite väl mycket konfliktlösning och tröstning för mig. Men det var kul att sitta sex stycken runt bordet och äta mat tillsammans och att tjuv lyssna på deras roliga samtal sinsemellan.

Vägen hem från dagis med alla barnen. Tar ca 7 minuter om jag går själv, 30 minuter med barn som ska leka på vägen Ler

1-DSC_0004

Igår var vi på Fjärilshuset tillsammans med en kompisfamilj. Spännande att titta på alla fiskar och andra fina djur.

2-DSC_0010

3-DSC_0014

4-DSC_0016

Idag var vi på Knatteskutt för andra gången. En aktivitet på 10 gånger då barnen får prova på en hel del olika sporter. Idag var det mycket med bollar. Kul, tyckte särskilt Alfred.

6-DSC_0020

5-DSC_0019

7-DSC_0021

Barnen och jag har bakat semlor, snart kommer Farmor och Eric på fika!

8-DSC_0028

Jag brukar ofta känna mig lite låg i februari. Lite tröttare och lite segare än vanligt. Svårt att få upp nån energi och har svårt att bli riktigt engagerad i någonting. Det brukar hålla i sig i några veckor och jag har känt så även det här året. Men för två veckor sedan började jag äta vitaminer i form av Mivo Vital Sport och dessutom magnesiumtillskott. (Vi äter ofta en ganska magnesiumfattig kost i Sverige och magnesium kan verka uppiggande). Och sedan dess är jag mycket piggare och känner mig också gladare! Vet inte alls om det har något samband eller om jag blivit piggare ändå, men det känns väldigt skönt!

Så – nu är det en arbetsvecka (= 4 dagar för oss) innan det är sportlov. Barnen och jag åker till Kungälv i några dagar och det skall bli så roligt!

Inga kommentarer: