måndag 24 januari 2011

Matkassen, dag 4

Vi har haft paus från matkassen i helgen, eftersom vi haft lite matgäster. Igår köpte vi pizza och tog med oss till Eric och Marianne på Tyresö. Men idag körde jag igång igen och då blev det hemlagade fiskpinnar. Hur smart som helst. Man tog ett halvtinat torskblock och skar i sex bitar, sen delade man varje bit i två, panerade dem i ägg och ströbröd och stekte. Till det blev det kokt potatis, morotsstavar och en vitlökssås. Skulle egentligen blivit en rhode islandsås, men jag hade ingen tomatpuré hemma. Det hade nog blivit lite godare dessutom. Men det här blev toppen. Barnen slukade det och ville ha mer! Lite omständligt var det kanske med alla skålarna till paneringen. Rätten får 4 av 5.

101022 047

Överlag får den här matkassen väldigt högt betyg tycker jag! Sund och relativt nyttig mat utan tillsatser. Det känns jättebra! Dessutom är det mycket mat, det har räckt till matlåda till Marcus varje dag, och bara på att han inte äter lunch ute så har vi nästan redan sparat in vad det kostar. Jag skulle dock inte vilja ha matkasse varje vecka, för man är ju lite bunden vid de ingredienser de skickar med och kan inte improvisera så mycket. Men jag gissar att vi kommer att köpa en då och då, kanske någon gång i månaden.

1 kommentar:

Barfotsgatan sa...

Vad enkelt att göra fiskpinnar, det skall jag testa nästa gång! Mina ligister är väldigt förtjusta i fisk! :-)
//Anna