söndag 9 januari 2011

Födelsedagsfirande

I fredags fyllde Marcus år. Han trodde att vi skulle ha kalas på eftermiddagen, men jag hade kommit överens med Eric och Marianne om att de skulle vara barnvakter, så istället åkte Marcus och jag och tränade och sedan gick vi till restaurangen “Sonjas grek” på Söder och åt en lång och god middag i lugn och ro. Vi hade det jättemysigt. Här hemma hade det gått så bra med barnen också, även om det inte var så mycket lugn och ro ;-)

IMAG0342

Jag åt en helt perfekt crème brûlée till efterrätt. Den hade ett så gott knäckigt täcke och var alldeles len och mjuk inuti. Mmmm…

IMAG0344 

Igår hade vi kalas här hemma. Det var jättemysigt och trevligt och lite vuxensnack fick vi också när barnen hade somnat!

Jag har äntligen fått köpt mig ett träningskort på friskis och svettis här i Tyresö och tänkte försöka komma iväg 2 gånger per vecka minst. Kände mig ordentligt taggad att åka och träna i förmiddags, men då såg jag på hemsidan att gymmet var stängt idag! Sista dagen på julschemat, i morgon börjar ordinarie vårschema och då ska det vara öppet varje dag.

Marcus däremot åkte iväg och tog en skidtur och sen blev det lite skottning och lek med barnen i snön.

“Mamma, pappa har byggt en fåtölj åt Ellen i snön!”

101022 007-1

I veckan som gick har jag gjort små tappra försök att gå ut med barnen till lekplatserna här omkring. Alfred uppskattar det, men Ellen gillar inte att vara ute i det här vädret! Jag tror det är för att hon blir så otymplig med alla kläder, om hon ramlar kan hon inte ens ta sig upp själv…

IMAG0339

Så vi har mest varit inne och lekt. Det är väldigt spännande att vara med i köket när jag bakar bröd:

101022 002  

Jag uppskattar verkligen riktig vinter med snö istället för slask och regn, men nu börjar jag bli trött på overaller och att inte kunna gå några promenader med barnen… Jag drömmer om vår och sommar, om barfotabarn och öppna dörrar! Grillning, bad, sitta ute länge på kvällarna…

I morgon börjar vardagen för oss allihop. Dagis och jobb! Är lite orolig för morgonen, barnen har fått lite andra tider under lovet, men ikväll försöker vi få dem i säng tidigt!

Ha en skön vecka!

Inga kommentarer: