söndag 16 januari 2011

Ellen 2 år!

I morgon fyller vår lilla gumma 2 år! Det har vi firat idag med sång och kalas och paket! Alfred fick välja en egen present i leksaksaffären som han ville ge till Ellen och det blev en liten paljettströdd väska som hon blev så glad för!

101022 012 

I fredags kom ett paket från mormor och morfar som barnen absolut inte kunde låta bli att öppna. Det innehöll en söt klänning och ett rosa diadem! Lyckan är fullkomlig! Längtar lite till sommaren då man kan gå klädd så här ute, utan massa tröjor, långkalsonger och overaller…

101022 013

101022 001

Dockan Anna-Lisa pottränar just nu…

IMAG0347

I veckan hade vi också besök av Ella och Theo och deras mamma Christina. Det är den familjen vi känner här i Tyresö som också bor på Rörtången på sommaren. Alfred har redan planerat för att ha ett fyraårskalas på Rörtången och ett hemma på altanen, och då vill han bjuda Ella och Theo…

101022 009 

Idag började äntligen “Solsidan” igen efter ett alldeles för långt uppehåll. Man hade ju höga förväntningar, men jag tycker att första programmet idag var otroligt bra! Hoppas det fortsätter på samma sätt!

Nu har jag jobbat en vecka efter jullovet och det känns bra att vara igång igen. Varje vecka utan en vab-dag känns som en seger! Hoppas det blir många sådana under vårterminen!

Under våren kommer jag också gå en kurs som heter PIM, vet inte så mycket om den än, mer än att det handlar om datakunskaper och man examineras i tre steg. För vissa kollegor tar det flera terminer att bli klar, men för vissa med mer förkunskaper går det snabbare. Jag anser väl att jag i alla fall har grundläggande kunskaper, så jag hoppas inte det ska bli för långdraget, men alltid kul att lära sig saker!

I morgon händer det något spännande! Vi kommer få en leverans från mathem. Det är en kasse med recept och ingredienser för fem middagar för fyra personer. De hade ett prova-på-erbjudande för 390:- för en vecka som vi ska testa! Ska bli spännande att se vad det blir för rätter, om de går fort att laga. Men framför allt skönt att slippa planera och handla själv. Lite vardagslyx! Jag återkommer med rapport och utvärdering.

Ha en bra vecka, vi hörs snart igen! :-)

1 kommentar:

Emelie sa...

Grattis Grattis till Ellen från oss ;) Vad söt hon är, och jättefin klänning och diadem!

Kram Emelie