lördag 3 oktober 2009

Utflykt och kanelbullar

Igår skulle jag till mitt jobb på lönesamtal. Två timmar innan mötet ringde hon jag skulle träffa och avbokade… Men Alfred hade sett så fram emot att åka till Tyresö och bli passad av farmor och Eric så han fick åka ändå! De var på en utflykt till en bondgård i närheten och det hade varit riktigt poppis! Vi fick lite bilder på mailen från utflykten.

Alfred blev hemkörd hit och så åt vi middag tillsammans allihopa och hade en trevlig kväll!

PS. Den mössan Alfred har på bilderna är nu ett minne blott… Alfred kastade den i vattnet från en bro när han och Marcus var ute förut.

2009-09-utflykt. 001

2009-09-utflykt. 010

2009-09-utflykt. 004

Ellen… Ellen…! Var är du?

IMG_3927

I morgon är det “kanelbullens dag” så Alfred och jag bakade bullar förut. Vi ska åka på en skärgårdstur i morgon med Pontus och Anna och deras barn och då passar det väl bra med lite bullar i matsäcken…?!

Först måste man röra ordentligt!

IMG_3932

Sen ska man pensla bullarna. Allt sker under största koncentration!

IMG_3933

Ellen är mest nöjd och glad hela tiden! Fast i natt var jag inte så nöjd och glad när hon vaknade varje timme! Vi får nog ta en liten fight snart och försöka få henne att sluta äta på nätterna, för det är lite tufft att aldrig få sova ordentligt…

IMG_3939

Bloggerskan…

IMG_3924

Inga kommentarer: