onsdag 14 oktober 2009

Bokmingel

Ikväll har jag varit på bokmingel på Norstedts förlag. Det var i Vi Föräldrar som jag såg annonsen. Jag var där tillsammans med Anna, Sylvesters mamma.

Det var så kul och intressant! Först var det författarsamtal där det presenterades olika böcker både OM barn och FÖR barn, sedan fick man mingla med ett glas vin (!) och titta på böckerna. Det allra bästa var att man fick en goodie-bag med sig hem! Den innehöll en hel del smått och gott, bl.a. en skönlitterär bok, en barnbok, senaste Vi Föräldrar, en body till Ellen, en cd-skiva och pepparkaksformar. Härligt!

Här hemma hade det gått “ganska” bra, enligt Marcus. Och Marcus är alltid väldigt positiv, så det där “ganska” tror jag betyder att han nog haft det lite småkörigt… Men det var lugnt när jag kom hem i alla fall.

Jag har hittat en ny blogg som är fantastisk att bara bläddra igenom och få inspiration av: http://sotasaker.wordpress.com/

2 kommentarer:

Maria sa...

Vad trevligt det låter med bokminglet!
Måste instämma i det du skrev i det tidigare inlägget om kaoset när man skall iväg någonstans. Jösses vad allt tar tid! Just att komma iväg är det som både jag och Martin upplever som mest kaotiskt i tillvaron med två småbarn. Vi kan helt enkelt aldrig komma i tid längre oavsett hur tidigt vi börjar förbereda oss...
Ha en finfin helg!

Unknown sa...

Jag förstår dig! Allt blir ett enda kaos, trots att man tycker att man börjar så tidigt... ;-)