torsdag 22 oktober 2009

Fullt med bebisar

Idag var mina mammlediga arbetskamrater Anneli och Laetitia här med Linnéa som är fem månader och Kieran som är tio veckor. Vi åt lunch tillsammans och hade massor att prata om! Ellen, som ju alltid är den lilla, var störst!

Linnéa har nyss lärt sig sitta, men ramlade omkull när Ellen kom och snodde nappen ur henne mun!

020 (2)

Lille Kieran, 10 veckor.

024 (2)

Full fart!

008 (3) Nu ska Alfred vara ledig från lekis i två veckor. Nästa vecka är det höstlov och veckan därpå åker vi till Kungälv. Det ska bli jättemysigt att ha honom hemma, men jag är beredd på två intensiva veckor :-)

I morgon reser Åsa med familj till Thailand och skall tillbringa tre härliga veckor där. Martin och Mariana drar till Kanarieöarna i en vecka! Inte utan att man blir lite sugen på något varmare! Marcus och jag har tänkt spara lite föräldradagar så att man kanske kan göra en lite längre resa när barnen blir större.

Alfred pratar mer och mer. Idag sa jag till honom att säga hejdå ordentligt till fröken på lekis för de ska ju inte ses på länge eftersom vi ska till mormor och morfar. “Rörka”, sa han då och det betyder ju såklart “Rörtången”! Han förknippar alltså mormor och morfar med Rörtången, det tycker jag är rart!  

Inga kommentarer: