söndag 1 december 2013

1:a advent

Idag började morgonen med att Alfred vaknade halvsex och ville kolla om Adventstomten kommit än… Vi fick honom att somna om igen som tur var. Adventstomten brukar komma hit varje advent med en liten present till barnen. Vi tycker att det blir lite mycket med en present om dagen fram till jul, så det här är en lagom kompromiss.

Sen åkte vi på julmarknad vid Tyresö Slott. Det var jättefint och mysigt, men kanske mest för vuxna. Jag blev i alla fall väldigt glad för jag fick äntligen tag på en fin julkrubba. Jag har letat efter det i flera år, men de jag har hittat har antingen varit fula, eller jättedyra, typ 3000 (men fina!). Så nu blev jag glad när jag hittade den här fina för ett rimligt pris:

5-DSC_0017

Efter julmarknaden åkte vi till Uddby Gård där bonden visade runt bland djuren och sen var det pysselverkstad. Där träffade vi kompisarna som vi sedan följde med hem och fortsatte att leka med.

1-DSC_0005

2-DSC_0008

3-DSC_0010

4-DSC_0015

Under tiden hade Marcus fått gjort en massa bra här hemma. Han har varit supereffektiv så nu ska jag laga mat till honom och hälla upp en öl. Det är han värd! :-)

Inga kommentarer: