måndag 16 december 2013

Helgen

I lördags var jag på vidareutbildning med Friskis och Svettis inne i stan. Indoor Walking ska utvecklas på lite olika sätt, passen skall få ett något nytt upplägg och ett lite nyare tänk. Det kommer bli bra!

Marcus har grejat mycket i badrummet. Vi (läs Marcus) försöker att göra en hel del själva, sen får proffsen göra sånt som vi inte riktigt kan och sånt som behövs för att försäkringar ska gälla och så… Men i helgen har han spacklat och målat i taket och det blev jättefint! Mellan två strykningar åkte vi till Tyresta och gick Tjäderstigen som jag och barnen gjorde för några veckor sedan. Det duggregnade lite, men det var faktiskt väldigt skönt att komma ut. Barnen behövde springa av sig också. Sen kom vi hem och Marianne och Eric kom på lite fika. Vi har också ställt fram lite julpynt och nu börjar den där julkänslan komma! Tyvärr ser det inte ut som att vi får någon vit jul, men hoppas kan man ju ändå!

Marcus tog sig över på sitt eget lilla sätt… Och barnen älskar när pappa leker!

06-DSC_0042

Lussebullebak häromdagen. Jag tycker att lussebullar ibland kan bli lite torra så jag kavlar ut degen och brer på smör och mandelmassa innan jag rullar ihop dem.

09-DSC_0036

Inga kommentarer: