fredag 29 november 2013

Skön fredag

Idag jobbade jag till tolv. Fick en massa bra gjort! Sen hämtades barn, vi åkte och handlade och sen blev det lite städning och fixning hemma. Så kul att ställa fram ljusstakar och plantera lite hyacinter!

I blomsteraffären tipsade de om att blanda grön och vit mossa i adventsstaken och det blev riktigt bra, tycker jag! Efter deras tips krossade jag också lite kryddnejlika och strödde över, för doftens skull.

1-DSC_0001 (2)

Taggad kille som vill spela hockey! Den här gången blev det 4-0 till Sverige!

2-DSC_0002

I helgen blir det glögg hemma hos Anna och Pontus i morgon, då kanske julstämningen kommer! På söndag ska jag försöka hitta på nåt med barnen, för Marcus har massor att fixa med här hemma och vill gärna att vi åker iväg…! Så det blir nog djurvisning och pyssel på Uddby Gård här i Tyresö och sen kanske julmarknad vid Tyresö slott.

Nu längtar vi efter jullov med lediga dagar! Tänker mig pyssel och mys här hemma och en massa utflykter med skridskoåkning. Men som vanligt blir det väl en lagom kaotisk blandning av syskonbråk, matlagning och tjat om att ta på kläderna… Nej, så ska jag inte säga. Det är mycket lättare med barnen nu än för några år sedan. De har oftast ganska stor glädje av varandra, och jag är glad att de gillar utomhusaktiviteter. Men en hel del syskonbråk och “släcka bränder” blir det ju.

Inga kommentarer: