söndag 17 november 2013

Hänt i veckan

Här kommer lite osorterade bilder som får berätta om veckan som gick.

Jag blev äntligen klar med mitt projekt som jag började på innan sommaren. Bitvis har det varit så tråkigt och komplicerat med att räkna maskor och hålla reda på färger så stickningen åkte in i nåt hörn under hösten. Men i veckan fick jag ett ryck och tog fram den och gjorde klart. Blev ganska fin tycker jag. En mysig tröja i ull att använda under hösten/vintern.

1-DSC_0004

Jag har avslutat en kurs i hemkunskap för en årskurs 6. Vi hade utvärdering sista gången och när jag läste vad eleven nedan skrev blev jag helt rörd! Nu struntar jag i jantelagen och tänker att jag visst vill skryta. Visst var det fint?

2-DSC_0002

Idag var Ellen på kalas på Andys lekland i Sickla. Det var jättekul med kalas där, men alltså egentligen – vilket hemskt ställe… En ljudnivå som var helt otrolig och barnen blev helt trötta och ville gå hem en kvart innan kalaset var slut… Ja, de hade väldigt kul en lång stund innan dess i alla fall.

4-DSC_0011 (2)

Sen var Farmor och Eric snälla och passade barnen så att Marcus och jag kunde åka och titta på en bil i lugn och ro. Jag har ganska länge känt att det skulle underlätta väldigt med en bil till. Det är mycket hämtningar/lämningar, kompisar som skall med och aktiviteter i vardagen. Marcus är grym på att göra research och har gjort en grundlig sådan och idag blev det av! Vi köpte en Hyundai i10 i 2008 års modell. Det känns superbra! Tyvärr är det några lampor som skall bytas så vi fick inte med oss den idag, men får hämta den på tisdag.

3-DSC_0015

I morgon måndag igen. Jag ska på en spännande föreläsning med jobbet som handlar om hur vi kan få elever med “lärbara”. Föreläsningen är tydligen omtalad och populär i skolsammanhang så det blir kul.

Inga kommentarer: