söndag 10 november 2013

Högst osorterade bilder i en salig blandning!

Jag har nyss släppt av Ida vid tåget efter att hon har varit hos oss i en vecka. Hon går i nian på Thorildskolan i Kungälv och gjorde sin PRAO här på min skola. Det har varit så mysigt att ha henne här! Barnen har älskat det och vi har alla njutit av hennes sällskap.

Ida och jag fick typiskt tjejiga fnissutbrott ibland då Marcus blev lite trött på oss…

03-DSC_0026

Här målar Ida Alfred inför hans första klassfest i fredags. Det var halloweenfest på skolan och det var väldigt lyckat!

05-DSC_0030

06-IMG_1372

Förra veckan hade eleverna höstlov. Jag jobbade måndag-onsdag men på onsdag eftermiddag åkte vi till Rörtången. Vi hade några sköna dagar med ganska dåligt väder tyvärr. Vi passade också på att fira pappa som egentligen fyller år först idag. Grattis, pappa!!

En dag blev det en utflykt till Marstrand i regnet.

08-DSC_0012

09-DSC_0013

10-DSC_0019

11-DSC_0025

12-DSC_0030

14-DSC_0014

Och en kväll träffade jag två av mina allra bästa vänner för en middag ute. Så himla mysigt att ibland ses bara vi, utan familjer och bara hinna prata om allt möjligt. Det tråkiga är att det går så långt mellan gångerna…

13-DSC_0015

Och så lite annat som har hänt…

Alfred leker med sin tågbana. Nu önskar han sig X2000 och gräs i Märklin i julklapp.

01-DSC_0004 (2)

Barnen med varsin kompis på väg hem från skola/dagis. Jag såg knappt av dem på hela eftermiddagen hemma då de lekte så bra!

02-DSC_0022

I torsdags hade vi halv studiedag på skolan med en intressant föreläsning om studiero. Därefter sågs vi i arbetslaget hemma hos en kollega och åt skaldjur och hade trevligt. Mer sånt på arbetstid ;-)

04-DSC_0027

Idag döptes våra vänners son Isak i Täby kyrka. Det var ett jättefint och lättsamt och glatt dop. Alla barnen var välkomna fram för det var ju så spännande att se när bebisen fick vatten på huvudet!

07-DSC_0035

I frörra veckan lyssnade jag när Jan Björklund invigningstalade på Skolforum på Älvsjömässan. Alltså, jag håller kanske inte med om alla hans idéer (t.ex. om betyg i årskurs 1) men jag tycker att han har mycket vettigt att säga! Och dessutom blir jag smittad av hans engagemang och vad jag tycker verkar vara äkta intresse för de frågor han driver. Jag skulle vilja se mer av hans glöd och övertygelse inom politiken!

15-DSC_0005

Och så får vi avsluta med en bild på årets pumpa! Han har rest ända till Rörtången och tillbaks och står nu och sjunger på sista versen på vår förstukvist.

16-DSC_0009

Så – i morgon börjar en ny vecka igen. Det är balett (Ellen) och träningspass (Lisa) och after work (Marcus) och friidrott (Alfred) i en salig blandning. Vardag helt enkelt.

Inga kommentarer: