onsdag 27 november 2013

Mitt i veckan…

Idag är det onsdag men det känns som fredag. Jag tycker att det känns som väldigt länge sen det var helg och det känns bara som jobb, jobb, jobb nu… Känner verkligen igen mig år efter år. Vid den här tiden seglar en av lärarnas tuffaste perioder upp. Det skall jagas elever som har kompletteringar att göra, det skall rättas prov, ringas föräldrar, ha enskilda samtal, skriva omdömen och sätta betyg. Jag har världens bästa jobb och är så lycklig över loven, men nu är det lite mycket.

Tur man har lite kul på jobbet. Rektor har lagt ut papper för preliminära betyg ihop med en tärning :-)

2-DSC_0008

Niornas lektioner den här veckan är riktigt roliga! De blir indelade i fyra grupper som lagar mat från fyra olika världsdelar och sedan dukas det upp till buffé som alla får smaka av. I måndags blev det:

Asien: Kycklingspett med sesamfrön och indiska naanbröd.

Afrika: Couscoussallad med grillade grönsaker och marockansa färsbiffar

Europa: Tortilla Española och minipizzor

Amerika: Muffins och cheesecake

1-DSC_0006

I söndags var Marcus iväg på en massa tråkiga men nödvändiga ärenden. Jag såg att det var barnteater i Tyresö Bygdegård så barnen och jag åkte dit. Det var musik och sånger från Bolibompa med två jätteduktiga musiker/skådespelare. Kul!

3-DSC_0003 (2)

Nu längtar jag till helgen då det är första advent. Även om det är en jobbig period på jobbet så är det samtidigt en tid som jag älskar – att göra fint inför julen, alla förväntningar och att bygga upp en längtan till julen!

Inga kommentarer: