måndag 13 augusti 2012

Våra sista sköna dagar på Rörtången

I lördags var det dags för oss att packa våra pinaler och sätta oss i bilen och åka hemåt igen.

Det var jobbigt att lämna Rörtången i år. De sista två dagarna var otroligt fina! Barnen har haft det så skönt där i sommar och jag och Marcus har njutit i fulla drag. Tiden gick alldeles för fort. Marcus kallar min (och pappas) kärlek till Rörtången för “religiös”… Men det är naturligtvis skönt att komma hem också. Barnen återupptäckte sina leksaker och lekställen här hemma. Idag har de båda haft sin första dagisdag, på nya avdelningar. Det var lite spännande och nervöst innan, men allt gick jättebra och de såg så glada ut när jag hämtade dem!

Min första arbetsdag gick också bra. Jag trivs väldigt bra med mina kollegor och mitt schema för i år är jättebra! Ser fram emot att träffa eleverna nästa vecka.

Här kommer några blandade bilder från Rörtången sista veckan.

Alfreds favoritsysselsättning – att snickra!

082

Morfar och Alfred kör ut båten till bojen.

291

En regnig dag passar ett besök på Molekylverkstan i Stenungsund perfekt!

DSC_0205

DSC_0207

Vi fiskade makrill. Fast vi fick inget napp, så jag är inte säker på att det var just makrill vi fiskade…

DSC_0209

Hemma hos moster Åsa. Lyckan var total när Ellen fick röja loss i hennes smyckeskrin!

DSC_0212

Fast än är sommaren faktiskt inte slut. Mamma ringde förut och då var hon och pappa på väg ut med båten och siktade på Laesö i Danmark i morgon. Det låter underbart! Och på torsdag hämtar Farmor och Eric barnen på dagis och då tänkte de åka och bada. Låter också hur skönt som helst!

Inga kommentarer: