onsdag 22 augusti 2012

Förskolan Liljan…

Ja, så kändes det nästan här igår då jag fick med mig fyra barn hem från dagis! En mamma tipsade mig om att det är lättare att ha med sig en kompis till varje barn hem och det hade hon banne mig rätt i! När vi kommer hem på eftermiddagarna annars brukar de vara rätt trötta och kommer ofta i bråk med varandra. Men igår hade de så himla roligt! Killarna lekte för sig och tjejerna för sig, men ibland lekte de alla fyra. Tiden bara flög iväg och de klarade sig helt själva, så jag kunde ta hand om tvätten och plocka lite. Så det lär vi göra om snart!

DSC_0002

DSC_0004

DSC_0008

Marcus jobbade sent igår så jag frågade våran granne, Tess, om hon ville komma över en stund. Det ville hon och vi hade en jättemysig kväll med massor av prat! Jag är så glad för våra grannar. För det första är de väldigt bra grannar – de hjälper oss med blommor och post när vi är borta, ingenting är några problem, det går så bra så… Men sen så har jag och Tess kommit varandra ganska nära och vi är nog lite lika. Jag uppskattar hennes sällskap jättemycket och ser henne verkligen som en vän också, inte bara en granne.

DSC_0011

Jag har precis cyklat hem från Friskis & Svettis i ösregn! Jag var där på “värdmöte” då de gick igenom vad som ingår när man är värd på ett pass. Jag kommer att hjälpa folk vid entrén om de är lite vilsna, jag kommer att ta emot deras biljetter, hjälpa dem med maskinerna, fylla på papper och trasor att torka maskinerna med o.s.v. Om två veckor “värdar” jag för första gången. Spännande!

Det är lite chockartat att vara mitt i vardagen igen! Vi hade sex långa lediga veckor tillsammans men nu har allt satt igång med buller och brak igen! Det är väldigt roligt, men jag måste erkänna att jag känner mig en liten aning ofri med alla bokade aktiviteter, även om de flesta är självvalda. Den här veckan och nästa har både Marcus och jag (mest jag…) grejer flera kvällar, men vi har bokat en liten dejt här hemma på söndag kväll Ler

Inga kommentarer: