söndag 26 augusti 2012

Kickoff

Igår var jag på kick off med Friskis & Svettis Tyresö. Det var en jättetrevlig dag och jag träffade väldigt mycket goa människor!

Vi träffades på Trinntorps brygga och åkte skärgårdsbåt i en och en halv timme till en hemlig destination som visade sig vara Märsgarn.

DSC_0002 (2)

Märsgarn var tidigare bas för flottan och marinflyget på ostkusten. Numera fungerar det som kursgård och utbildningscentrum för Sjövärnskåren. Tyvärr är väl stället mest känt för Horsfjärdskatastrofen, något som jag inte visste så mycket om innan.

Vi blev indelade i lag och lekte en massa roliga lekar och skulle lösa en massa klurigheter tillsammans.

DSC_0006

Därefter blev det middag med följande meny:

  • Avocado- och räktårta med löjrom
  • Kalvtournedos med potatiskaka och murkelsås
  • Vit chokladpannacotta med färska bär

Sen var det båten hem igen. Jag ser så fram emot att lära känna mina “kollegor” på Friskis & svettis lite bättre. De flesta verkar vara väldigt härliga och utåtriktade, positiva människor. Och att det är så många olika sorters människor som har det här intresset för hälsa och rörelse gemensamt. Kul!

Inga kommentarer: