söndag 19 augusti 2012

Hejdå napparna!

Vi har länge tänkt att det är dags för Ellen att lägga av med napparna. Hon har bara fått ha dem när hon ska sova, men det är en hel del prat om dem och hon har varit väldigt kär i sina nappar. Men hon blev jättetänd på idén att lämna dem till katterna på Skansen. Så idag åkte vi dit.

Det var en målmedveten liten tjej som hade alla sina nappar i en påse i handen när vi kom dit. Och det var ingen tvekan! De lämnades så fint till katterna och nu är Ellen en stor tjej som inte behöver napp mer! Vi var lite nervösa för hur det skulle gå vid läggningen, men än så länge är det lugnt och tyst där nere. Hon brukar alltid vakna någon gång på natten, det återstår att se hur det går då…

Här stoppas napparna i nappmaskinen.

DSC_0052

“Nu har katterna mina nappar!”

DSC_0055

Det var spännande att titta på tunnbrödsbakningen. Och väldigt gott att få smaka nybakade, fortfarande varma, tunnbröd med smör på!

DSC_0012

Utanför nya lillskansen.

DSC_0015

DSC_0016

Alfred och Marcus åker racerbil.

DSC_0025

Och sedan blev det karusell.

DSC_0029

Det har varit otroligt varmt och skönt i några dagar nu, varmare än vi haft på hela sommaren, tror jag! I onsdags hade mitt arbetslag konferens på Värmdö där en av mina kollegor har lantställe. Och vilket ställe sen! Det kändes skönt att få bada, grilla och ha det trevligt tillsammans. Vi fick faktiskt en hel del jobb gjort också Ler

DSC_0004

Helgen avslutade vi med att grilla. Mysigt!

DSC_0033

DSC_0040

Nu ser jag fram emot onsdagen då jag ska på möte på Friskis & Svettis. Vi ska gå igenom schemat för hösten och prata om vad det innebär att vara värd. Jag börjar att “värda” i början på september!

Inga kommentarer: