lördag 25 juni 2011

Åh, så gott!

Vilken härlig midsommarafton vi hade igår! Vi hade nog väldig tur med vädret här i Stockholmsområdet, för det var riktigt varmt och skönt på dagen. På kvällen blev det lite svalare, men vi satt ute ända till klockan tio.

På dagen gick vi till Solsäter här i närheten och dansade kring stången och hade kul. I år var första gången som barnen verkligen uppskattade det! Alfred hoppade små grodor här hemma efteråt och Ellen tyckte det var jättekul att dansa runt runt och klappa händerna!

002

Fiskdammen var spännande såklart!

DSC_0013

006

2011-06-24 004

På eftermiddagen åkte vi till Tyresö där det blev god jordgubbstårta och sedan grillmiddag. Så gott och trevligt! Lite lek på stranden med nya roliga leksaker hann vi också med, och barnen badade såklart! De är verkligen inga krukor.

Syskonen ser lite luriga ut!

2011-06-24 010

2011-06-24 022

2011-06-24 041

Och så måste jag berätta om vår goda middag vi åt här hemma ikväll. Receptet kommer från en av mina favvoböcker “Smaker från Saltå kvarn”. Jag gjorde en ratatouille på massa goda grönsaker som sedan gratinerades i ugnen med fetaoströra och rostade solrosfrön. Till det åt vi helgrillad fläskkarré. Men ratatouillen var helt fantastiskt god och i morgon ska jag äta bara sådan till lunch, något jag redan ser fram emot Ler

ratatouille

Marcus håller på att lägga barnen, men jag hör att de är ganska vilda där nere, de har redan fått in sommarlovstider, vilket i och för sig är ganska skönt på morgnarna, då de sover ända till sju! Men nu tänkte jag gå ner och lösa av honom en stund…

Inga kommentarer: