tisdag 28 juni 2011

Hejsan, hoppsan!

Nu har sommaren kommit på allvar! Klockan är över åtta på kvällen och det är fortfarande 26 grader ute (och 30 här inne…). Marcus jobbar den här veckan också, det är mycket att göra innan semestern och ikväll jobbar han sent. Men på fredag ska vi sitta på balkongen i solen när barnen somnat på kvällen och skåla in semestern i champagne!!!

Idag har vi varit på Tyresö hela eftermiddagen! Det blev lek på stranden ihop med två andra Tyresöbarn som farmor och Eric känner, det var jättekul! Barnen verkligen älskar vatten, de badade och hoppade och plaskade. Så roligt att se!

Här lite lek på altanen.

002

006

Här är Ellen på midsommaraftons förmiddag med en bukett blommor vi köpt. Hon tog bärandet på stort allvar, hon var väldigt söt faktiskt.

IMAG0116

Efter lek och dans kring stången blir man ju väldigt trött och helt plötsligt såg vi att Ellen lagt sig i soffan och somnat, mitt i leken…

IMAG0118

Härligt med bad i poolen så här varma dagar. Nu längtar jag faktiskt till Rörtången och till ledighet med hela familjen!

IMAG0119

Jag måste bara berätta en lite rolig grej. När Alfred var liten pratade alla mammor om en bok som heter “Växa och upptäcka världen” som handlar om barnens utveckling under det första året. Jag köpte den i pocket för en femtilapp, men tyckte aldrig att den var särskilt bra. Men den ges tydligen inte ut längre och har ett jättehögt andrahandsvärde. Så jag la ut min på tradera, och idag såldes den för… 355 kronor!!! Så det var ett litet tips till er som kanske har ett ex liggandes hemma…

1 kommentar:

emma sa...

Du skämtar!!!
Jag tyckte i och för sig om boken men jäklar ska den slängas ut på Tradera:)
kram emma