onsdag 8 juni 2011

GI-mat

Idag har jag varit hemma och vab:at med en sjuk Alfred. De ringde från dagis igår och sa att han hade feber. Eric var snäll och kunde hämta honom, både Marcus och jag har ungefär vår stressigaste vecka på hela året nu… Idag var Alfred mycket bättre och feberfri, men ändå lite matt och seg så det var bra med en dag hemma. Men i morgon blir det jobb och dagis som vanligt igen.

Jag har mer och mer börjat äta GI-mat och har köpt några receptböcker. Det är ju superenkel och god mat och det funkar ju för mig… Jag har stadigt gått ner ½-1 kg i veckan och behöver inte vara hungrig. Bara att äta mindre pasta/ris/potatis men mycket kött/fisk/grönsaker.

Idag blev det t.ex. en supergod lunch: omelett med rökt lax och sparris.

IMAG0081

IMAG0082

I morgon åker jag ut på äventyr! På kvällen åker jag till Kungälv för att uppvakta min brorson Kevin som tar studenten på fredag. Sedan fortsätter jag upp till Resö i norra Bohuslän för en tjejhelg med mina goa kompisar från Kastellegårdsskolan. En tradition vi haft i nästan 10 år nu, men jag har tyvärr inte varit med de sista åren pga småbarn och så, men nu blir det av igen och jag längtar så otroligt!!!

Inga kommentarer: