söndag 19 juni 2011

Sen sist…

Dålig uppdatering på sistone, men jag får skylla på att både Marcus och jag haft en mycket intensiv vecka! Marcus håller på att ro iland ett stort projekt på jobbet och har jobbat lite kvällar, jag har haft betygssättning, skolavslutning och vi båda har haft sommarfester på jobbet. Visserligen roligt, men lite tröttsamt. Men nu är det i alla fall snart sommarlov för mig och barnen! Jag ska in och göra några sista grejer på jobbet i morgon, så barnen ska gå på dagis, men sen ska vi fira in sommarlovet!!!

Min helg på Resö tillsammans med mina gamla arbetskamrater från Kastellegårdsskolan i Ytterby var helt underbar! Det var så skönt att träffas igen och känna att allt bara var som förr. Vi känner varann så väl och föll in i vår gamla härliga jargong. Mysigt med sådana vänner!

Igår gjorde vi en cykeltur till farmor och Eric på Tyresö. De hade en överraskning åt barnen, de hade nämligen köpt en respstege att ha nere på stranden. Något som barnen verkade gilla skarpt!

2011-06-18 019

DSC_0003

2011-06-18 026

Flera gånger i veckan har vi besök av sådana här. Ellen är väldigt fascinerad och förtjust, medan Alfreds intresse är lite svalare…

032

Två glada syskon i pyjamas.

033

I eftermiddags fick vi spontanbesök av Janne och Helen från Ytterby som är uppe och hälsar på Jannes bror. Så kul att de tittade förbi! Här sitter Alice, Ellen och Alfred och ritar.

046

I veckan som kommer blir det ganska lugnt. Sommarlov, med förhoppningsvis fint väder. Marcus jobbar i ytterligare två veckor. Midsommar firar vi på Tyresö tillsammans med farmor, Eric och några vänner till dem. På tisdag ska jag träffa mina goa kompis Anna och äta en bit mat och snicksnacka.

Inga kommentarer: