måndag 7 december 2009

Vardag

Ja, vardagen rullar på och jag tycker att vi har rätt sköna och bra rutiner. Vi brukar gå upp tillsammans allihopa och Ellen och jag hjälper till att få iväg killarna. Marcus cyklar till jobbet och lämnar av Alfred på lekis på vägen. Sen är Ellen och jag kvar hemma. Hon brukar vila rätt tidigt på fm och då försöker jag vara lite nyttig, eller så vilar jag också.

Någon liten utflykt eller promenad blir det på dagen, antingen till Sickla och köper en eller annan julklapp eller till Konsum och handla mat eller till bibliotekets sångstund. Vid halvtre hämtar vi Alfred och då har vi tagit bilen på sistone, men idag tänkte jag cykla igen! Sen blir det full fart här hemma. Ofta leker vi med Sylvester och hans familj, hos dem eller här. Sen kommer Marcus hem vid halvsex och då är det middag, lek eller bad och sängen. Båda barnen brukar somna runt åtta och det är ganska skönt med några timmar för sig själva. Vi har t.ex. sett på “Flickan som lekte med elden” i helgen och den var ju väldigt bra! Trots att jag läst böckerna och visste hur det skulle gå tyckte jag nog den var lite läskig och fick hålla hårt i Marcus hand på slutet!

Ellen har fått tag på Alfreds tandborste, och den var ju spännande! Dags att hon börjar få några egna tänder, kanske…

IMG_4246

Bus, bus! De leker mer och mer “tillsammans”, eller i alla fall bredvid varandra. Ellen vill ju gärna vara där Alfred är och han är oftast väldigt snäll mot henne och ger henne leksaker. Men han blir lite irriterad om hon ska ha just det han har, eller om hon river hans torn.

IMG_4251

Ellen börjar gilla fler och fler av Alfreds leksaker och nya favoriten är gungälgen som Alfred fick i julklapp förra året.

IMG_4260I helgen har vi varit på två olika trevliga glöggtillställningar! I lördags hos Marcus gamla klasskamrat Pontus och hans Anna, och igår hos min arbetskamrat Anna och hennes Peter. Trevligt, mysigt och julstämningshöjande! Tyvärr glömdes kameran hemma vid båda tillfällena :-(

Igår satt jag och tittade igenom gamla bilder och tittade lite extra på dem från vår bröllopsresa i december 2006. Man kan ju få drömma sig bort lite…

NZ trip 265

Idag vill vi också säga

GRATTIS

till bror/svåger/morbror Martin som fyller år!!!

Inga kommentarer: