onsdag 9 december 2009

Lutfisken i blöt…

Ja, det har ni väl lagt hoppas jag! Det är ju Anna-dagen idag … ;-)

Ellen ligger i vagnen i hallen och sover. Hon somnade på vår promenad från Sickla där vi handlade lite julklappar. Är faktiskt ute i riktigt god tid i år och de flesta julklapparna är redan inköpta, eller vi vet i alla fall vad vi ska köpa. Några lite kluriga har vi dock kvar…

Natten till igår var Alfred vaken en hel del. Han var nog hungrig och kanske hade drömt någonting. Marcus fick till slut i honom en flaska välling och sen somnade han om efter att ha varit vaken i nästan två timmar. På morgonen när de skulle cykla hemifrån var han jättetrött och ville bara läsa boken. Så då bestämde vi att han fick vara hemma med mig och Ellen. Det känns så skönt att ha den valmöjligheten, eftersom jag ändå är hemma. Tids nog kommer han få stressa på morgnarna ändå. Så vi hade en mysig dag. Vi gick till öppna förskolan, sen sov Alfred middag ganska länge och på eftermiddagen kom Sylvester hit och lekte!

Måste berätta att Alfred brukar ropa efter Anna Book här på kvällarna… Det är när han inte vill läsa den boken jag eller Marcus har plockat fram, utan han vill ha en annan bok; “anna booook”!

Fullt ös i Alfreds rum! Barnen leker så bra nu att vi mammor t.o.m. kan sitta och dricka vårt kaffe i lugn och ro! :-) I alla fall i fem minuter tills någon tagit någon annans leksak eller någonting annat som framkallar skrik och stoj …

016

Alfred och Ellen älskar att bada tillsammans. De är båda riktiga vattendjur och Ellen verkar inte bry sig alls ifall Alfred skvätter vatten på henne.006

015

Nu längtar jag till julen!!! Först ska vi fira en riktigt mysig jul på Tyresö den 22:e och sen ska vi ner till Kungälv och fira där med heeela min familj. Det är inte långt kvar nu!

1 kommentar:

Maria sa...

Härliga badbilder, det syns verkligen att de gillar det!