fredag 18 december 2009

Julavslutning

Idag har vi haft julavslutning på lekis. Det var jättefint och trevligt! Vi fick fika och sedan dansade vi juldanser och sjöng en massa fina sånger. Alfred sa till mig att han ville sjunga “blinka” och då sa jag till honom att han kunde gå och säga det till Tove (som spelade gitarr) om han ville. Då gick han fram till henne, mitt framför alla barn och föräldrar och sa “sjunga blinka”. Så då gjorde vi det och Alfred stod alldeles stilla och lyssnade genom hela sången! Det var väldigt gulligt och jag blev alldeles rörd!

Sedan fick vi säge hejdå till Solveig, som är Alfreds fröken. Vi är så otroligt nöjda med lekiset och med personalen! Det känns alldeles tryggt att lämna Alfred där och jag vet att Solveig tar hand om honom på bästa sätt. Hon har verkligen vunnit vårt fulla förtroende!

IMG_4315

Farmor var med på avslutningen och här bjuder Alfred på kaffe.

IMG_4307

Ellen var ju också med såklart!

IMG_4319

Vintern har kommit till Stockholm! Termometern visar just nu på –8 grader och det är säkert 10-15 cm snö. Det är alldeles underbart och i helgen åker pulkan fram!

IMG_4304

Tidigare idag var vi hos Sylvester och hans familj tillsammans med Fia, Sam och Lilly från föräldragruppen. Det var jättemysigt att träffas!

På väg till Sylvester mötte vi ett väldigt pådrag på tre brandbilar och två ambulanser. Jag tyckte att det var lite otäckt, förstod ju att något allvarligt hade hänt. Nu förstår jag att det handlade om det här. Vi promenerar där nästan varje dag och det känns ju ganska olustigt! Man undrar vad som hänt…

Hur som helst så hoppas jag att ni får en skön helg och en fridfull fjärde advent! Kram

Inga kommentarer: