lördag 12 december 2009

Utflykt

Igår var vi på utflykt med farmor och Eric på Uddby Gård som ligger i Tyresö. Det var jättemysigt och fint och vi fikade i deras mysiga gårdskafé.

012Idag har jag grejat här hemma. Jag har bakat tre olika sorters julgodis och det är verkligen ingenting jag skulle rekommendera någon att göra med två nyfikna småbarn kring benen… Jag tog mig vatten över huvudet, helt enkelt! Alfred ville såklart vara med och hjälpa till och det vill man ju uppmuntra, men det är så mycket varma saker och blir så mycket “nej, akta den!” och jag kan lova, att en tvååring med choklad på fingrarna sätter spår överallt!

Nåväl, Marcus förstod nog min lilla kris och tog med sig båda barnen ut och lekte en stund så att jag kunde avsluta mina projekt och sedan pusta ut i soffan… Så – ni som kommer att bli bjudna på årets julgodisar – ät med andakt, de kostade blod, svett och tårar :-)

Häromkvällen var farfar Lars här efter möte i Järna och läste saga för barnbarnen.

009 (2)

I morgon ska vi till Rebecca på lussefika. Ska bli himla mysigt! Hoppas att ni alla får en stämningsfull och fin lucia!

Inga kommentarer: