lördag 28 november 2009

En sockerbagare…

Vi har haft en ganska lugn vecka. Både Ellen och jag har varit ganska förkylda. Marcus och jag fick också någon släng av magsjuka torsdag-fredag. Men nu är vi alla pigga och alerta igen och det är så skönt!

Alfred och jag har fixat lite i köket. Vi har gjort julgodis och bakat lussekatter. Nu är han och Marcus och hämtar Marcus cykel på hans jobb, den har nämligen fått punktering och detta är någonting som varit väldigt stort för Alfred. Han pratar oavbrutet om att “laga cykeln”, “hämta cykeln jobb” m.m. Så nu, äntligen, blir det av! :-)

Ellen ligger och håller på att somna och jag ska försöka plocka och röja lite här hemma. Det är ju dags att pynta lite och då är det ju trevligt om det är fint. Tänkte sätta upp ljusstakarna och stjärnorna ikväll när Alfred sover så att han ser dem i morgon när han går upp… Det är så roligt i år, för han är ju mycket mer medveten än förra året och kan känna lite förväntan inför julen. Jag gör ju inte mycket för att minska den känslan heller, vill att han ska känna samma pirr som jag gjorde när jag var liten. (Liten och liten… Är 33 att vara liten?)

Hoppas att ni alla får en skön helg, och trevlig 1:a advent!

Jag förklarade för Alfred att jästen är levande mikroorganismer och därför är det viktigt att degvätskan inte får överstiga 37 grader. Han nickade och förstod allvaret i det jag sa!

010 (3)

Ellen tittar på med stort intresse från sin stol.

015 (2)

Häromdagen köpte jag lite mossa m.m. för att pynta adventsstaken. Den blev riktigt fin, tycker jag själv!

003 (3)

1 kommentar:

Maria sa...

Vad mysigt ni verkar ha det! Måste också ta mig samman och leka bullmamma så Edgar får lite julstämning...