lördag 21 november 2009

Hänt i veckan

Helg igen – det är så skönt att vara hemma ihop hela familjen!

På vårt BVC har de öppet tisdagar på em och onsdagar på fm för vaccinering av barn. I tisdags hämtade jag Alfred lite tidigare och gick dit, men såg att kön nog var 100 meter lång. Folk hade stått i en halvtimme utan att röra sig, dessutom var det mörkt och regnade, så vi gick hem. På onsdag morgon gick jag dit och hamnade på en bra plats, med bara 20 före mig. Så barnen fick äntligen sin vaccination och sen åkte Ellen och jag till mitt jobb och jag fick också en spruta. Det känns väldigt bra! Som tur var fick inte någon av oss någon reaktion heller… Samma procedur ska ju dock gås igenom om tre veckor igen då barnen ska få en andra dos.

På torsdagen var Ellen och jag på 10-månaderskontroll på BVC. Ellen väger nu hela 9 kg och är ståtliga 72 cm lång!

Igår var jag hos tandläkaren och sen hos frisören så jag hade riktigt mycket egentid :-) Det blir det mer av i morgon då Marianne och Eric kommer och passar barnen. Marcus och jag ska gå och träna ihop och sen kanske ta en fika. Vi ska gå till Eriksdalsbadet som ligger här i närheten, där har de både gym, gruppträning och bad. Om det är bra ska jag köpa halvårskort där. Jag är riktigt sugen på att komma igång!

Alfred har rotat i klädlådorna och klätt sig tjusigt!

002 (3)

Alfred älskar att stå på sin stol och diska. Han kan hålla på i en timme… Här ropade han stolt “Mamma, titta! Torn!”

004 (2)

Ellen sitter på golvet och ömsom leker med sina saker, ömsom tittar beundrande på vad storebror håller på med…

005 (2)

Inga kommentarer: