tisdag 10 november 2009

Hemma igen…

Ja, som jag nämnt förut så är det en del pick och pack att ta med när vi ska åka iväg och då är det lätt hänt att man glömmer något. Den här gången glömde vi kameran, så det blev inga bilder från Kungälvsbesöket, mer än dem som jag tagit med mobilen och bloggat redan.

Vi hade det i alla fall väldigt bra! Vi firade Mariana en helg och pappa helgen därpå, de fyllde båda jämt! Det var roliga kalas men tyvärr gör ju barnen att man blir lite begränsad. Både vad gäller att äta och samtala i lugn och ro och även i tid… Mamma sa att hon kunde passa barnen så att jag och Marcus kunde festa lite hos Mariana, men jag började bli dålig den kvällen och längtade bara efter att få sova, så jag gick hem tidigt. På onsdagen gick jag till vårdcentralen och fick penicillin för bihåleinflammation. I morgon tar jag sista tabletterna och nu känner jag mig nästan helt bra igen!

Marcus och pappa jobbade fyra dagar på Rörtången och grunden för en fin gräsmatta är nu gjord. Därefter åkte Marcus till Stockholm igen för att jobba i tre dagar. Han passade på att träffa olika kompisar varje kväll, det gjorde han rätt i! :-) För mig gick det bra att vara ensam med barnen mycket tack vare all hjälp från mamma och pappa. På nätterna sov vi i samma säng och det tyckte vi nog alla tre var mysigt! På dagarna hann jag med att träffa en del kompisar som också är föräldralediga.

Nu har vi varit hemma i två dagar och barnen börjar komma in i sina gamla rutiner. Alfred har varit väldigt uppspelt och svårsomnad på kvällarna, men ikväll gick det bra!

Ellen har haft en period då hon varit lite extra gnällig och klängig, men hon börjar bli sitt gamla glada jag igen!

012

Hon vill väldigt gärna vara där jag är och då får hon t.ex. hjälpa mig att hänga tvätt…

016

Alfred visar hur man ska ha paraplyet när det regnar!

023

Vi fotar varandra!

028Vill passa på att gratulera pappa ordentligt på födelsedagen som ju faktiskt är idag!

016-1

Inga kommentarer: