lördag 22 november 2008

Sjuk liten Alfred

I förrgår blev Alfred lite förkyld, men det har varit full rulle ändå. Idag gick vi en liten tur på förmiddagen och när vi kom hem så blev han sämre. Han har varit nästan helt passiv och absolut inte velat äta någonting och inte heller dricka. Han hostar och vi tror att han har ont i halsen. Han satt helt still med mig i soffan länge på eftermiddagen (det händer aldrig!) och till slut somnade han. Nu när han vaknade en och en halv timme senare var allting mycket bättre. Han "pratar" lite och har druckit en hel fruktdryck och det känns så skönt! Man känner sig helt maktlös och förtvivlad när han är sjuk och inte kan säga vad det är. När jag var liten och hade ont nånstans sa alltid mamma och pappa "jag skulle gärna ta det onda om jag kunde" och nu förstår jag precis vad de menade!

Vi hann i alla fall ta en tur till biblioteket i förmiddags innan Alfred blev dålig. Så här ser det ut på vår gård idag:

008

Här är Alfred i bibliotekets lekhörna.

009

Igår kväll fick vi en jättegod middag på Tyresö. Där ägnades en hel del tid och kraft åt ett pussel. Alfred försökte också hjälpa till, men jag tror att Josefin klarade sig bättre på egen hand...

005

Marcus har köpt en ny tröja. Jag tycker den passar så bra ihop med hans nya skäggiga look!

001 (4)

Inga kommentarer: