tisdag 11 november 2008

Hemma idag...

Jag har fått foglossning. Det kände jag ingenting av under hela förra graviditeten och jag har ju faktiskt varit ganska förskonad den här gången också. Men det gör jätteont i höfterna när jag går och står. Igår var jag hos barnmorskan och hon tyckte att jag skulle vara hemma i några dagar för att vila och dessutom fick jag en tid hos läkaren nästa vecka. Jag vill absolut inte bli sjukskriven på heltid, för så dålig är jag inte. Men det är ju mycket gående och stående på jobbet och det är svårt att ta det lugnt, så jag är ganska mör efter en arbetsdag! Men när jag tar det lugnt och inte anstränger mig så känns det inte alls mycket!

Nu är jag redan i vecka 31! Även om det inte spelar någon roll så är jag ganska nyfiken på om det är en liten flicka eller en liten pojke som finns där inne... Man kan ju inte låta bli att jämföra mot förra gången. Hjärtljuden på den här bebisen är långsammare än vad Alfreds var och det sägs tyda på en pojke. Men däremot så är magen mindre än vid samma tid med Alfred, och det kan ju tyda på en flicka... Vad ska man tro?

Man kan i alla fall läsa om att bebisen nu är ca 40 cm lång och väger ungefär 1,5 kg. Om den skulle födas nu så skulle den med största sannolikhet klara sig väldigt bra! Fast den får allt vänta lite till, även om det ibland känns som att det skulle vara ganska skönt om den ville komma ut.

Marcus och Alfred är på Marcus jobb och hälsar på. Så här fina var de när de gick:

007

Inga kommentarer: