söndag 23 november 2008

Frisk igen!

Alfred har varit jättepigg idag och på ett strålande humör hela dagen! Han är fortfarande lite snuvig och hostar då och då, men inte mycket! Det är så skönt!

Idag var vi och storhandlade på ICA Maxi i Nacka och då köpte vi också en pulka till Alfred som vi såklart testade sen:

011

010 

Alfred var mest förundrad och förstod nog inte riktigt det roliga med det hela, men Marcus och jag tyckte det var skoj!

Sedan har det pysslats och donats här hemma. Jag har bakat lussekatter:

013 (2)

och vi har ätit en jättegod middag bestående av hjortfärsbiffar, potatismos och svampsås:

015 (2)

Jag älskar ju att baka och laga mat, men nu ångrar jag lite att jag stod i köket så länge, för det känns i ryggen. Så det får bli soffan för resten av kvällen. Kanske tillsammans med Camilla Läckbergs senaste bok "Sjöjungfrun" som jag lånat av Eric. Den är jättebra!

1 kommentar:

emma sa...

Åh va härligt med snö!
Här har det kommit väldigt lite flingor men det är väldigt, väldigt kallt.