söndag 2 november 2008

Hemma igen

Vi kom hem vid femtiden i eftermiddags. Bilresan gick bra, Alfred är väldigt duktig i bilen!

Vi har haft en jätteskön vecka! Pappa, Marcus och Håkan har jobbat på Rörtången och fått gjort mycket. Nu börjar man ana att det faktiskt kan bli klart en gång :-) Alfred och jag har varit mycket med mamma men också åkt på en massa roliga utflykter! Vi har träffat många kompisar och jag har passat på att vila med Alfred ibland så dagarna har varit väldigt behagliga!

Mormors och morfars dammsugare är också rolig!

001

Bakar hallonmuffins med mormor. Men mamma fick slicka skålen!

003

Alfred med sina fina sockerbitständer.

DSC00214

En fin bild bara...

DSC00229

Två trötta...

DSC00239

Ida följde med mig och Alfred till badhuset. Han har aldrig varit på något sådant innan och var väldigt skeptisk i början! Han höll sig tätt intill mig, men så småningom vågade han mer och tyckte det var jätteroligt! Tur att jag hade Ida med, jag vet inte hur det hade gått annars, att byta om och duscha och samtidigt passa en väldigt rörlig ettåring...

DSC00216

Igår var vi bjudna på Halloweenmiddag hos Åsa med familj. Hon och barnen hade pysslat och gjort så här fint i hela huset. Vi bjöds bl.a. på avhuggna fingrar, fladdermussoppa och spökgryta...

DSC00235

DSC00236

Och så Rörtången! Det som skett den här veckan är dragning av el till köket och storarummet, isolering av väggar och tak och uppsättning av gipsskivor på väggarna.

022

DSC00231

DSC00232

Utsikten är det inget fel på!

026

I morgon och på tisdag ska jag ha utvecklingssamtal med mina elever. Det börjar klockan åtta i morgon och jag måste förbereda mig lite innan, så det blir till att vara tidigt på jobbet. På eftermiddagen ska Marcus hjälpa Josefin att flytta. Hon har fått en studentlägenhet i huset mitt emot oss. Toppen!

Nu är det natti natti för både Alfred och mig.

Inga kommentarer: