torsdag 20 november 2008

Hemma på halvtid

I tisdags var jag hos läkaren. Jag berättade var jag hade ont och hon var beredd att sjukskriva mig på heltid, men jag sa att jag gärna vill jobba så mycket det går, så 50% blev det till slut. Det känns faktiskt jätteskönt! Jag har varit så himla trött och haft ont i kroppen efter en dag på jobbet, men när jag däremot sitter still så känns det jättebra, så det blir bra att jobba 2½ dagar i veckan!

Och när man är hemma kan man göra så här mysiga saker som att sova middag med Alfred t.ex.

007 (3)

Här sitter Alfred i soffan i morse och läser i sin bok:

004 (3)

Nu är jag i vecka 33 och då kan man läsa att bebisen är ca 45 cm lång och väger ca 2,2 kg. Den kan skilja ljus från mörker och alla sinnen är utvecklade. Man kan ofta känna bebisen hicka och den är väldigt livlig i magen! Det går så mycket fortare den här gången, det är faktiskt inte så långt kvar tills den är här hos oss!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken toppen-läkare du har! En del vägrar ju sjukskriva eftersom de inte anser foglossning är "en sjukdom"
Ta det nu lugnt och vila mycket!

Kram; Lotta m fam

Lisa sa...

Tack! Ja, det kändes verkligen som hon lyssnade och tog mig på allvar! Hoppas allt är bra med dig och familjen! Kramar!