söndag 16 mars 2008

En skön helg!

I fredags lagade Marcus middag till oss. Det blev fläskfilé fylld med mozzarellaost och soltorkade tomater med potatis och grönsaker i ugn och bearnaisesås! Underbart gott! På lördagen började vi städa. Jag tog badrummet och hejade och fejade. Sen sa Marcus till mig att gå ut en långpromenad med Alfred medan han städade färdigt. Det var jätteskönt! Som magi, jag gick ifrån ett stökigt hem och kom hem till ett städat... Vet inte vad jag gjort för att förtjäna denna lyx, för det kändes riktigt lyxigt!

På vår långpromenad gick Alfred och jag bl.a. till biblioteket och jag lånade en bok om digital fotografering. Tänkte att det kunde vara kul om man kunde lära sig några tips om att få lite snyggare bilder. Så nu övar och övar jag! Det är så bra med digitalkamera, man behöver liksom inte "snåla" på bilderna, eller "spara på film" som man alltid sa förut. (Om man är född före 1985, vill säga...)

Efter storstädningen åkte vi till Tyresö. Där fick vi en god lunch och hade några trevliga timmar tillsammans med Eric, Marianne och Josefin.

På kvällen blev det såklart melodifestival. Alfred somnade som en stock klockan sju, så vi kunde se hela festivalen utan avbrott! Jag hade nog Amy Diamond som favorit, jag gillar hennes sprudlande energi och jag tycker hon är väldigt duktig! Men jag tycker ändå att rätt låt vann, Charlotte Perrelli är proffsig och verkar vara sympatisk. Låten var också helt ok. Undra om vi inte kan ha en chans i Belgrad med den...?

Idag blir det en promenad till Sickla. Marcus vill titta (hmmm...?!) på längdskidor nu när det är rea.

Här ligger en trött liten kille i pappas famn...

003

Jag har läst lite i min fotobok och kommit till stycket om "makrofotografering", d.v.s. bilder tagna på väldigt kort avstånd. Här är resultatet från mitt experimenerande i morse. Själv tycker jag faktiskt att tulpanbilderna blev riktigt fina!

009 015019014

Inga kommentarer: