söndag 2 mars 2008

Båtmässa

Nu pågår stora båtmässan "Allt för sjön" i Stockholm på Älvsjömässan. Pappa står där för första gången och jag har varit där några dagar och hjälpt till lite grann. Det är kul att stå i montern, man får prata med en hel del trevliga och roliga människor! Det är väldigt kul också att gå omkring och titta på alla olika produkter som finns. Man får allt lite längtan till sommaren och båtaktiviteter! Jag blir lite sugen på att köpa en flytväst till Alfred. De minsta är från 3-10 kg, så den kommer ju vara för liten i sommar så vi får nog börja med en storlek större...

För övrigt så går det mycket bättre med Alfreds mat. Majspuré var en hit, det har han fått varje dag i två veckor nu. Låter enahanda tycker jag, men varför bryta ett vinnande koncept? ;-)

kungälv 017

Alfred sitter allt längre i sin barnstol. Om man lägger upp diverse leksaker på bordet (och har ett oändligt tålamod och plockar upp dem från golvet om och om och om igen) så kan ha kul riktigt länge!

kungälv 018

Alfred när han sov middag idag. Varför ligga som vanligt, liksom?

IMG_0003

Den här bilden är söt, tycker jag! Alfred ser lite eftertänksam och frågande ut...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Å, vad han växer och blir "en riktig pojk". Mer pojke än bebis!
Det är så kul att kunna följa er genom dina bilder och berättelser!
Tack för det!

Kram, Lotta m.fam

Lisa sa...

Tack, Lotta! Det är så roligt att du läser, det är jag jätteglad för! Jag hoppas vi kan ses vid påsk, vill ju vara uppdaterad med er också ;-) Hoppas ni mår bättre! Kram