söndag 10 februari 2008

Räknar steg...

I födelsedagspresent fick jag en stegräknare av Eric och Marianne. Det har jag önskat mig, tänkte det kunde vara kul att se hur långt jag egentligen går med barnvagnen. Man skulle ställa in sin egen personliga steglängd och i bruksanvisningen stod att man lämpligast gjorde det genom att gå tio meter och räkna stegen och på så sätt räkna ut hur långa steg man tar. Men jag ville gå grundligare tillväga! Jag vill att det ska visa så exakt som möjligt! Så jag fick med mig Marcus och Alfred till en idrottsplats här i närheten där jag gick på en hundrametersbana - tre gånger! Då fick jag fram att min steglängd är 73 cm.

Igår var vi på stan. Elever på Konstfack ställde ut olika alster på ett galleri på Söder. Josefin hade med två konstverk där hon broderat porträtt utifrån fotografier. Efteråt gick vi och fikade tillsammans med Rebecca, Eric och Marianne.

Picture 005

Picture 007 

Här är en glad Alfred i babysittern.

Picture 003

Inga kommentarer: