tisdag 26 februari 2008

Hemma igen

Nu är vi hemma i Stockholm igen. Jag var lite nervös innan tågresan, fem timmar på tåg med en 6-månaders, det kan gå lite hur som helst... Men det gick över all förväntan! Alfred satt i mitt knä och lekte med sin skallra, tittade ut genom fönstret, gav ifrån sig lite glädjetjut och "pratade" med medresenärerna. Två timmar sov han också i sin vagn. Sen kom Marcus och mötte oss vid stationen och det blev ett kärt återseende, han har nog saknat Alfred (och mig såklart ;-) ) jättemycket! (Och vi honom!) Hemma i lägenheten stod en vacker bukett tulpaner på bordet och vi fick en god middag.

Nu har vi åkt på en dunderförkylning alla tre. Alfred har nog klarat sig lindrigast, han är bara lite täppt i näsan på natten och verkar inte lida av det, men Mackan är riktigt hängig. Han funderade på att vara hemma från jobbet i morse, och det tror jag inte han har varit någon gång under tiden jag känt honom...

 

kungälv 001

 

Här är Alfreds nya sovställning. Han ligger inte direkt still längre, ibland när jag kommer in i sovrummet ligger han som Pippi Långstrump med fötterna på huvudkudden...

 

 

 

kungälv 002

 

 

Häromdagen tog mamma, Sanna och jag en promenad i Kungälv. Vi stannade på Café Nyfiken för en liten fikapaus.

 

 

 

kungälv 004

 

På tåget till Stockholm igår.

 

 

 

 

 

kungälv 005

2 kommentarer:

Anonym sa...

Heter det inte soveställning? ;-)

Helena sa...

Tack så mycket för gratulationen! (och jag som inte grattade dig, eller gjorde jag??)

I dag har jag varit på din gamla arbetsplats och haft en lektion.:-)

Kram och ha det så bra!

Ps! Kan du se hur många besökare du har på din blogg och hur i så fall. Ds!