fredag 10 januari 2014

Vad man kan göra av en jordgubbe

Alfred har för länge sen sett ett inslag på Bolibompa om ett jordgubbspyssel som han pratat om att göra sedan dess. Häromdagen fick vi köpa hem nödvändiga ingredienser och sen kunde vi tillverka jordgubbstomtar i långa rader. Kul!

 

2-IMG_1509

1-IMG_1508

3-IMG_1510

4-IMG_1511

Idag är Ellen och jag lediga och ska hämta Alfred tidigt på skolan. I eftermiddag åker jag in till stan för att möta upp Marcus efter hans jobb. Vi ska nämligen ut på en liten rolig grej. Marcus fyllde 40 i tisdags och vi firade här hemma med familjemiddag. Det blir en lite större fest i februari. Jag vet inte vad som hände, men jag glömde helt att ta kort på hans födelsedag. Antagligen var det crème brûlée-incidenten som fick mig att tänka på annat…

Inga kommentarer: