torsdag 30 januari 2014

Lite hemlisar när pappa är borta…

I lördags kväll hyrde barnen och jag en film (Sune i Grekland) och kollade på den i sängen med smågodis. Inte klokt så mysigt! En bra sak med att barnen är lite större är att spel, böcker och filmer även har ger lite behållning åt oss vuxna.

2-DSC_0003

I tisdags kväll var jag ute och åt med mitt arbetslag. Vi var på en spansk tapasrestaurang på Söder, La Cucaracha. Maten var väl sådär, men servicen, sällskapet och atmosfären desto bättre. Jag trivs väldigt bra i mitt arbetslag och det känns skönt att veta att vi kommer att jobba tillsammans i minst två år till. Våra elever går ju i sjuan nu och vi har tänkt följa dem tills de går ut nian.

1-DSC_0007 (2)

Nu har vi också äntligen fått iväg inbjudningskorten till Ellens barnkalas som hon oroat sig så för. Tyvärr blir det ett tag efter den riktiga födelsedagen, men vi fick liksom inte ihop det innan…

3-DSC_0004

Nu fokuserar vi på Marcus 40-årsfest som blir till helgen med ett 40-tal gäster. I morgon skall jag och barnen laga mat på mitt jobb. Där finns bra kök och tillgång till kylskåp m.m. så det blir smidigt!

Inga kommentarer: