fredag 31 januari 2014

Bara mat!

Har den här dagen bestått av. Ellen och jag åkte till mitt jobb klockan halvtio i morse. Klockan tolv hämtade vi Alfred och sen kom Marcus vid halvfyra. Klockan fem ungefär åkte vi hem. Det har blivit massor utav mat och jag hoppas att det ska smaka gott på festen i morgon. Medelhavsbuffé är det tänkt.

Jag gjorde ett körschema för att effektivisera. Lammsteken hade nummer ett. En god doft av rosmarin och timjan spred sig i köket.

2-DSC_0011 (2)

Pannacotta till efterrätt.

1-DSC_0010 (2)

Medelhavspaj med kronärtskockshjärtan och andra grönsaker.

4-DSC_0014

Minipizzor med pesto, parmesanost och pinjenötter.

6-DSC_0016

Minipizzor Vesuvio.

7-DSC_0019

+ några rätter till som jag inte fotade, som t.ex. bakad omelett med prästost, aioli, breasolarullar.

De här små var med och”hjälpte till”. De fick rita på vita tavlan, greja med datorn och hjälpa mig med olika småsaker. De var superduktiga och roade sig på egen hand så jag kunde jobba ifred. Ellen och jag gick och åt lunch i skolmatsalen medan Alfred fortfarande var i skolan. En spännande upplevelse!

3-DSC_0013

5-DSC_0015

När vi kom hem gjorde vi semlor. Bullarna hade jag i frysen. Nu blir det nog soffläge för mig!

8-DSC_0021 (2)

Inga kommentarer: