söndag 5 januari 2014

Tankar kring nyår

Jag blir alltid lite nostalgisk/vemodig/högtidlig vid nyår. Jag försöker fundera på året som gått, vad som tog mycket och lite plats, om jag vill prioritera annorlunda nästa år och vilka förväntningar jag har. Det är spännande och lite läskigt. 2013 var ett bra år tycker jag. Det hände inga stora omvälvande saker, men det rådde en ganska bra harmoni och balans mellan familjetid, jobb och “egentid” i form av t.ex. träning. Jag snodde några frågor från en annan blogg för att göra det hela lite mer konkret.

 

Har du några nyårslöften? Varför/varför inte.
Inte löften direkt, för det blir ett sånt misslyckande om man inte kan hålla dem. Men jag vill leva hälsosamt och med det menar jag träna 2-3 gånger i veckan, och äta bra mat till vardags. Jag skulle vilja lyfta min träning till en högre nivå och förbättra min kondition och bli snabbare! En annan sak jag vill bli bättre på under 2014 är att odla kompiskontakter. Jag har inte hunnit/prioriterat kompisrelationer så mycket som jag velat. Det gäller både mina egna kompisar, men också familjens, våra gemensamma.


Har du besökt något nytt ställe/land detta året? Ångrar du det och med vem åkte du?

Vi var på Kanarieöarna i april, jag har aldrig varit där innan. Ångrar absolut inte för det var en av höjdpunkterna under året!

1-IMG_0381

Vad önskar du att du gjort mindre under 2013?

Fastnat i soffan på kvällarna framför ett dåligt underhållningsprogram då jag kunde gjort något roligare/vettigare.

Fast den är ju ganska kul!

big-bang-07


Gjorde någonting dig riktigt glad?
Klyschigt svar – min familj! Barnens härliga funderingar. Lediga fredagar utan krav och stress. Att leda pass på Friskis är en energikick varje gång! Positiv feedback från elever, föräldrar och motionärer.

2-DSC_0018

Friskisochsvettiskortet
Är det något du kommer sakna från 2013?

Jag tror inte det. Det finns ingenting jag gjorde under 2013 som jag aldrig kan göra igen.

Vad ser du mest fram emot med år 2014?
Båtsäsongen, sommaren på Rörtången.

3-IMG_1203

Inga kommentarer: