torsdag 8 november 2012

Vab…

Idag är Ellen och jag hemma för hon har feber. Men det verkar bättre efter mellanmålsglassen, för hon är väldigt glad nu.

I början på höstlovet förra veckan fick vi trevlig besök av Åsa och Jesper som kom hit i några dagar. De gjorde bl.a. besök på Naturhistoriska och köpte ett arkeologkit som de jobbade med här hemma sen, uppskattat av både stora och små barn.

På onsdagen åkte vi till Rörtången och var där i fyra dagar. Alfred och Marcus var förkylda, men det var väldigt skönt att bara vara. Vi planerade inte in så mycket, men hann med några utflykter.

Kusinen Jesper som är barnens stora idol, vilket jag kan förstå för han är väldigt snäll och har alltid tid att leka med dem.

IMG_9721

Ett regnigt och grått, men fridfullt och tyst, Rörtången.

IMG_9740

När det är dåligt väder får man roa sig med andra saker. Mormor och Morfar hade förberett med pyssel, här målas egna muggar.

IMG_9727

IMG_9729

Lite bus i soffan

IMG_9771

IMG_9781

Igår var jag på ett trevligt möte. Det var ämneslärarträff i kommunen vilket innebar att jag träffade mina kollegor i hemkunskap från andra skolor. Vi pratade en del om planering, bedömning och betyg och delade med oss av våra planeringar. En kollega var otroligt kreativ och hade gjort ett eget laborativt material om näringsämnena, var de finns och vad de gör för nytta i kroppen. Jag fick inspiration till att göra något liknande!

DSC_0006

DSC_0007

Just nu är det mest friskis och svettis och knåpa pass som gäller för mig. Det är diplomering om ungefär en månad och då vill jag att allt ska sitta! Marcus är snäll och stöttar mig, jag är borta flera kvällar i veckan. Men det här är den mest hektiska tiden, när passet sitter och jag kör på mitt schema så ska jag försöka vara en snällare fru som är hemma mer! Ler

På lördag ska mamma, Åsa och jag åka och bo på ett hotell någonstans i Sverige. Det är en julklapp som tyvärr inte blivit av förrän nu, men det ska bli väldigt skönt och mysigt att träffas och prata och ha trevlig!

Inga kommentarer: