fredag 30 november 2012

Ledig fredag (och onsdag och torsdag…)

Den här veckan har det blivit mycket VAB. Ellen fick ganska hög feber i tisdags eftermiddag och jag var hemma med henne på onsdagen. Hon blev mycket bättre, men vi tyckte det var bäst att hon fick vara hemma även på torsdagen, och idag fredag är ju vår lediga dag, så det blev ganska många dagar. Vi höll även Alfred hemma. Han är så jättetrött på morgnarna när vi ska gå ut så det var skönt för honom också att få ta det lugnt och i sin egen takt! Igår var Marcus hemma och jag fick sitta riktigt länge på jobbet och betat av 3 klasser med omdömen och bedömning. Skönt – bara fem kvar…

Här är det riktig vinter nu. Det har kommit säkert 2 dm snö och det är 1-2 grader kallt. Helt perfekt! Vi var ute och skottade förut och barnen tumlade runt i snön. Därefter har vi bakat årets lussebullar. Innan vi ska baka ser jag det där idylliska och fina framför mig med glada barn och en käck mamma som bakar och bara har det mysigt tillsammans… Sen slutar det med att barnen tröttnar efter tio minuter och jag får baka färdigt och alltid blir jag irriterad på mig själv att jag ska envisas med att göra dubbel sats. Det tar ju aldrig slut!!! Sen tar det en halvtimme att sanera köket från mjöl och ryggen värker… Men – nu är det klart för i år – och det är ju faktiskt roligt också! (Men nästa år blir det bara enkel sats!)

I eftermiddag ska jag köra mitt indoor walking-pass för några kompisar. Jag har ju prövat 3-4 gånger nu och det börjar sitta. Skön känsla! Därefter blir det Tyresö och middag hos Farmor och Farfar Eric. Lyxig inledning på helgen!

Alfred har länge pratat om att bygga ett hus till dockorna. Han har haft ritningen helt klart för sig i huvudet och häromdagen åkte Marcus, Alfred och Farfar Lars till brädgården och köpte material. Här är bygget i full gång!

1-IMG_9816

Hoppas vintern håller i sig!

5-DSC_0012

Jag hann få fram kameran innan de tröttnade…

2-IMG_9820

Men det var allt värt besväret!

4-IMG_9827

 

3-IMG_9825

Inga kommentarer: