söndag 28 oktober 2012

Skön helg!

Den här helgen hade vi inte så mycket inplanerat och det är ju alltid väldigt skönt! Då finns det utrymme för att bara vara och också att kunna göra lite spontana roliga saker. Som t.ex. igår då vi åkte på en utflykt i skogen. Alfred älskar verkligen att vara i skogen och vi har inte varit det så mycket på sistone, det har varit så mycket annat. Så det var skönt att det blev av! Senare på kvällen kom Gustav, Kicki och lille Filip till oss på middag. Barnen och jag hjälptes åt att göra hembakad pizza och den blev jättegod!

Just nu är Alfred på kalas hos en kompis. Marcus och Ellen gör lite ärenden och själv har jag suttit med mitt pass. Det är allt jag gör all ledig tid känns det som, men det är väldigt kul! Nu har jag i alla fall en stomme med en låtlista jag känner mig nöjd med, det är ju en bra bit på vägen till färdigt pass.

Ute i skogen i Tyresta Nationalpark.

 IMG_9692

 IMG_9696

 IMG_9702

 IMG_9704

 IMG_9709

Vi gick in och tittade i Naturum och då hade vi sådan tur att det precis började en sagostund för barn. Mycket uppskattat och Alfred berättade efteråt att man ibland kan upptäcka vattenfyllda hål på åkrar, då är det antagligen små sorkar som grävt gångar där.

 IMG_9713

Ellen är ett monster och gör sin allra läskigaste grimas. Man blir ju mörkrädd! ;-)

 IMG_9684

Nu i veckan är det höstlov för eleverna vilket innebär studiedagar för lärarna. I morgon skall jag på en föreläsning hela dagen och helt ärligt har jag inte satt mig in i så mycket vad det handlar om, men det blir nog nyttigt… På onsdag åker vi till Rörtången, det skall bli så skönt!

Inga kommentarer: