torsdag 18 oktober 2012

Steg 2 och annat…

Helgen som gick tillbringade jag på en “walker” på Friskis & svettis i Malmö. Det var full rulle fredag-lördag-söndag och vi gick igenom allt i detalj! Vilket tempo de olika blocken i passet skall ha, hur det ska kännas, positioner, inställningar. En dag tränade vi i 3,5 h totalt… Jag var helt mör efteråt, men hade så kul! Och nu är det “bara” för mig att sätta ihop mitt eget pass och vänta på diplomering som kanske sker i början av december. Hjälp vad nervös jag kommer att vara inför det…

Marcus och barnen hade haft det bra här hemma. Det blev bl.a. ett besök på brandstationen som hade öppet hus och även en rolig stund på lek- och buslandet här i Tyresö.

Alfred är väldigt intresserad av bokstäver nu och sitter och ljudar och försöker lyssna sig till hur orden ska skrivas. Det här brevet fick jag på mobilen när jag var i Malmö: “Till mamma från Alfred hoppas du har det bra på kurs i Malmö”

DSC_0007

Ellen provar utrustningen.

 DSC_0008

På leklandet.

 DSC_0014

 DSC_0026

 DSC_0031

Vi funderar på att köpa nytt objektiv till kameran. Marcus fick låna ett av en kollega och testa lite och jag tycker det blir så fantastiskt fina bilder! Här en serie bilder från Tyresö hemma hos Farmor och Eric.

 IMG_9651

Tintin.

 IMG_9653

I morgon blir det ledig fredag för mig och barnen. Det blir kanske en tur till biblioteket där det är filmvisning för barnen på eftermiddagen. Sedan skall jag på personalfest, skaldjursfest till och med. Det blir kul! Helgen som kommer blir det middag hos goda vänner på lördagen och en del höstfix på tomten tror jag.

Inga kommentarer: