söndag 29 januari 2012

Vinter!

Ja, nu har vintern kommit med snö och några minusgrader (just nu –8). Häromdagen drog jag barnen på snowracer till dagis! (En dag då jag slapp hämta eftersom vi har en lång nerförsbacke till dagis och då motsvarande uppförsbacke hem…)

Här är några bilder som Marcus tog vid besöket på Tekniska Muséet för några helger sedan.

DSC_0014

DSC_0019

DSC_0022

I helgen har vi firat farfar Eric som fyllt år och Josefin som tagit examen! I morgon mjukstartar jag veckan med idrottsdag då jag ska vara i ishallen med några skridskoåkare.

Förra helgen var vi på Uddby gård och tittade på djuren och åkte pulka och snowracer. Det är ju riktigt kul att ha barn som alibi för att få leka lite! Här en bild då det pirrade i magen på både mig och Alfred. Det ser ut på bilden som att det är platt mark, men det gick faktiskt undan riktigt rejält. Nu är vi lite sugna på att skaffa längdskidor till hela familjen. Har sett att det finns massor av barnskidor för en billig penning på blocket. Det vore så mysigt att göra utflykter tillsammans, även om jag kan se framför mig hur arg Ellen blir då inte skidorna åker dit hon vill…

DSC_0003 (2)

Efter en dag i friska luften blir man så här trött…

DSC_0006 (2)

På onsdag åker Marcus till Älvdalen för träningsläger. Det blir skidåkning och föreläsningar i fyra dagar som uppladdning för Vasaloppet, öppet spår, som han ska åka i slutet av februari.

Inga kommentarer: