torsdag 19 januari 2012

Ellen tre år!

I tisdags fyllde vår lilla gumma tre år. Det firades rejält, först på lördagen då mormor och morfar var här. Då passade vi på att ha kalas och farmor och Eric kom också. Sen blev det ett kalas till på den riktiga födelsedagen med farfar, Becca och Josse. Ellens eget val till födelsedagsmiddag blev köttbullar och makaroner…

002

005

029

Och här en liten bild från januari 2009…

042

Ja, mamma och pappa var här några dagar. Jag slarvade tyvärr med kameran… Pappa, Alfred och Eric var på tekniska muséet på lördagen och mamma, Ellen och jag var på barnteater på biblioteket och såg “en musikalisk thrillerkomedi för barn 2-4 år”, nämligen Historien om Någon. Det var väldigt spännande och kul att göra något med bara Ellen för en gångs skull.

Annars har det varit liksom lite fullt upp med mycket besök och kalas, därav det dåliga bloggandet. Ska försöka bättra mig.

Jag fortsätter med mitt GI:ande och det går bra med maten. Lite svårare med träningen då det alltid dyker upp saker, som att Marcus måste jobba över eller annat. Det är så skönt att rida på den där motivationsvågen och verkligen träna nu när jag så gärna vill, blir lite frustrerande att inte kunna då. Nåja, det blev en del kilometer på löpbandet i måndags och i morgon tänkte jag försöka komma iväg också.

Annars ser vi fram emot en trevlig helg. På lördag ska vi på bröllop, det är äntligen Magnus och Andreas som gifter sig. På söndagen tänkte vi hela familjen gå på “Hoppis och skuttis” och se om det är någonting som barnen gillar. Jag gjorde några försök med Alfred för drygt ett år sedan, men då tyckte han att det var lite jobbigt med så många barn. Men nu är han större, kanske det funkar.

Ikväll jobbar Marcus lite sent, barnen håller på att somna i sina sängar och jag ska sjunka ner en stund i tv-soffan…

Inga kommentarer: