söndag 8 januari 2012

2011–så var det!

Här kommer mitt lilla försök till en sammanfattning av det gångna året. Hjälp vad svårt att begränsa sig till en bild per månad!

Januari

Ellen fyllde två år. Marcus fyllde också år och vi var ute på tu man hand och åt gott. Det var riktig vargavinter, det var inte så kul på morgnarna med alla overaller, mössor och vantar dag efter dag, vecka efter vecka, måndad… ja, ni vet!

Här en utflykt till fjärilshuset som verkligen är värt ett besök då och då. Ellen hade verkligen försökt upptäcka fjärilarna på nära håll vilket kanske syns på hennes kläder…

DSC00505

Februari

Marcus tränade inför Vasaloppet och åkte Öppet Spår sista helgen i februari (blir repris i år.) Barnen och jag åkte tåg till Göteborg och hälsade på hos mormor och morfar. Vi gjorde olika utflykter på hemmaplan, t.ex. till spårvägsmuséet och till det nya leklandet här i Tyresö, Kaatach.

Den här bilden får symbolisera våra härliga lediga fredagar!

101022 003

Mars

Vintern fortsätter och nu började längtan efter vår bli stor! Men när jag ser tillbaks på bilderna från året ser jag att vi var ute en hel del, utflykter till Barnsjön, lek på tomten m.m. Marcus gjorde några fina skridskoturer. Jag började intressera mig för GI-mat som jag ju fortfarande försöker hålla mig till.

IMAG0447

April

Äntligen vår! Och det med besked. Vi var på Rörtången under påskhelgen och det var ren sommarvärme. Barnen ville bada! Jag var också i Vemdalen med några arbetskamrater och åkte skidor, vilka kontraster!

109

Maj

Premiärgrillning. Dagisuppvisning. Tysklandsresa för Marcus. Och äntligen tog vi tag i köksväggen som var så tråkig när vi flyttade in.

008 (2)

Juni

Vi firade Kevin som tog studenten. Jag var på min härliga årliga tjejhelg på Resö. Vi var några dagar hos farfar i Grytebäck. Marcus jobbade fortfarande så barnen och jag åkte och upptäckte olika badställen här omkring. Och vi firade midsommar på Tyresö.

2011-06-24 028

Juli

Äntligen Rörtången. Med Lilla Havet, kioskpromenader, grillning, pyjamasdagar och trallbygge! Och nästan en hel veckas segling.

marcus_mob_juli_2011 (48)

Augusti

Kalas för vår 4-åring, svamputflykter, tjejsegling (för mig…) och börja jobba igen. Här syns en bild på trallen med trappan som blev så fin till slut!

systemkameran_aug_2011 (27)

September

Marcus och jag fick en härlig barnfri helg med ett alldeles jättefint och romantiskt bröllop i Kungälv mellan Janne och Helen.

Årets händelse om man får tro barnen; att sova i sovsäck i tält och laga mat utomhus. Det blev en jättehärlig upplevelse som jag nog tror får bli en årlig tradition!

010

Oktober

Den vackra hösten fortsatte. Vi var på Skansen en härlig dag, eldning på Tyresö med övernattning i Lillstugan, och mamma och pappa kom upp på ett besök. Pappa och Marcus påbörjade projekt “vind”.

020

November

Maskerad på dagis, julbak som tjuvstartade och klappa djuren på Uddby gård en regnig och kall lördag. Alfred och jag åkte till Kungälv en helg. Det var mysigt att kunna ge honom fullt fokus. En dag tog vi med oss kusin Jesper och åkte till Universeum.

IMAG0331

December

Julförberedelser och julturné. Jullov. En härlig förväntans- och överraskningsmånad. Alldeles nyss, men nu är julen över för den här gången och jag ser faktiskt fram emot vår vardag igen. Är så glad att jag har nära till jobbet och kan hämta barnen relativt tidigt. Mina lediga fredagar är också guld värda! De gör att det känns som en bra balans mellan jobb och familj.

041

Så, det var ett bra år!

Nu ska jag gå ner och lösa av Marcus som badar barnen.

2 kommentarer:

Emelie sa...

Wow vilket jobb du har lagt ner att leta upp bilder och samanfatta hela året. Jättefint! Och bilden från oktober på mormor, morfar och barnbarnen är jättefin - den blev jag glad av!
Ta han dom dig och hoppas att du får en bra start på 2012. Stor Kram Emelie

Anonym sa...

Tack, Emelie! Det är lite kul att gå tillbaka och sammanfatta och minnas. Hoppas du får ett fint 2012. Snart firar ni ju ettårig bröllopsdag! :-) Stor kram Lisa