söndag 8 januari 2012

Det var det jullovet det…

Ja, nu har vi varit lediga i nästan tre veckor men i morgon börjar allvaret igen. I alla fall för mig. Dagis är stängt så Marcus och barnen ska vara hemma. Jag har studiedag med eget arbete utan elever hela dagen, ganska skönt att få planera upp och göra inköp och så i lugn och ro innan eleverna kommer.

Här har vi äntligen fått vinter. Det har kommit snö (inte så mycket så att det går att åka skidor, men ändå) och de senaste dagarna har bjudit på några minusgrader och sol. Jag trodde verkligen att jag var trött på snö och hoppades på en mild vinter, men när den ändå kom blev jag riktigt glad. Kanske mest för att jag såg att barnen blev så glada.

Pulkapremiär! Barnen fick en jättefin snowracer av sina stora kusiner i julklapp, men den fick inte plats i bilen hem utan fick mellanlanda hos farfar. Hoppas han har vägarna förbi snart! Ler

DSC_0001

DSC_0003

En liten utflykt till Barnsjön.

DSC_0035

Under julen blev det en hel del god mat och andra gotter… Men nu är det nytt år, motivationen är på topp, friskis & svettis årskort inköp och efter årets första vecka visade vågen på – 1,4 kg!

Igår hade vi lite familjekalas här för Marcus som fyllde år. Alfred hade gjort en jättefin prydnadssak (= en grönmålad träbit inlindad i bark och med tre spikar i) som Marcus ska ha att titta på när han jobbar på vinden. Ellen gav ett par kalsonger till pappa i födelsedagspresent. Jag försökte få dem att förstå att det var “hemlisar”, men det gick väl sådär… “Pappa, du får absolut inte titta under sängen i datarummet för där har vi gömt dina presenter"!”

Inga kommentarer: